Tabung Maya Puteriku :P

Monday, May 21, 2012

Pesanan dari Polis DiRaja Malaysia

Salam Isnin... :D


Jika korang memandu diwaktu malam dan cermin kereta dilempar telur ayam jangan pasang wiper atau pancut air.

Terus memandu dengan apa yang mampu dilihat hingga korang tiba ditempat selamat. Ini kerana jika telur ayam bercampur air ia akan menjadi susu dan akan kaburkan 92.5% tahap penglihatan korang yang akan memaksa korang berhenti.

Disitulah korang akan menjadi mangsa perompak. Inilah teknik baru yg digunakan oleh perompak dijalanan.

Pesanan dari Polis DiRaja Malaysia.

13 comments:

el said...

adoii kalo betul2 x npk..silap hb msok longkang..kita langgor org caner...payah gak ni...hon je lah smpi lebam boleh atau fon org2 yg berdekatan...

-gedek! said...

apa la dorang ni... buat telor dadar kan bagos?

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Yes!agree.Mmg penah terjadi.Takutnye!mcm2 taktik perompak zaman skrg.ermmm

Mak Lagenda said...

OKEH..TERIMA KASIH ATAS PERINGATAN.

Daddy Ziyyad said...

dah macam ni pula modus operandi nya..

zul permatang badak said...

oooo.....gitu.....

LYAfrina said...

sekarang mmg kna slalu bhati-hati..walau dimana-mana pon.. pon suasana kt sini dh x selamat.. apa2 pon tq..utk peringatan ni.. smoga kt smua dilindungi drp pkara2 buruk..

tehr said...

wah, macam2 cara mereka ni
memang bahaya kepada pemandu kereta

mama aini said...

Thanks abby share maklumat ni..macam2 cara diaorg nak merompak ek?..

.: iEyLa :. said...

serius??takot la plak..
mcm2 idea diorang ni..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

bahaya kan kak..takutnya

Izan Ishak said...

aduhhh... macam2 betul taktik perompak skrg ni.

caliph shuriken said...

ok, noted.. arigatou utk info...