Tabung Maya Puteriku :P

Saturday, April 7, 2012

Eczema dan Jus Manggis

 Salam....
 

 Jus Manggis RM60 sebotol

belinya quite sometime ago... lepas kakak guard kat sekolah si gurl rekomen *pas tgk si gurl selalu gatal2*
pastu terbaca kat blog salah sorg blogger ttg khasiat manggis


so apa salahnya try
Alhamdulillah, dgn izinNya, kulit si gurl bertambah baik, nak2 yg bahagian leher.... *tp still gak menggaru kalau balik dr sekolah*
bagi minum jus cenggitu jek dlm 10ml sekali sehari.... *baunya mmg x best, tp jus tu mmg sedap rasanya, si gurl pon senang jek minumnya*
tp tulah, maknye ni selalu lupa, kdg2 ada skip gak, hukk
kalau nak baca ttg khasiat manggis ni, boleh belek blog ni yek

21 comments:

Mak Lagenda said...

Harap2 gegurl bertambah baik dgn minum just manggis ni ye abby

P/s: Aik abby..mata mak kah yg x betul..aritu mai blog abby ni nampak lain...arini mai tgk, spt sedia kala la pulok! Hihihi..silapmata sugguh!!

zulkbo said...

Salam..
macam menarik je jus nih
nanti saya nak cuba cari
bagi anak-anak makan pula

el said...

hope dptlah kurang gatal n sakit gurl nti...sedap eh air mangis tuh...

mie said...

terus nak pergi cari ni..
heheheee

tehr said...

teringin pulak nak makan manggis
jus ni ada rasa manggis ke?

Acik Erna said...

acik tak pernha dengar pulak..nak pi baca jugak la..terima kasih melati.

Cik Ina Do Do Cheng said...

Hye melati & gurl


kalau cam tu bolehlah cik ina belikan Firdaus, dia yang pun suka gatal kat leher , ngan pelipat kaki, sampai naik hitam dia garu kat tempat tu.

LYAfrina said...

wah..harga blh tahan kan.. x salah mcuba...alhamdulillah.. ada perubahannya kan

mimi said...

salam ...
kunjungan buat kali pertama di blog ini..
salam kenal dari mimi

apak cikidong said...

kalo apak minom ni,, bley hilangkan apak punye gatalll takkk

zalin onceitalk said...

anak akak kena ruam ke kak? semoga kesihatannya bertambah baik kak..

jebengotai said...

sy penah terdengar..kalo ade kanser x leh minum jus ni..sbb die akan repair sel2 kanser la..

xpasti lak kebenarannya..

Noraim said...

baru tahu manggis ni ade khasiat jgk. huhu.

Izan Ishak said...

wahhh.. bagusnya kak! boleh cuba utk anak2 izan juga ni. sbb dorg ni pun kalau berpeluh lebih sikit habislah naik gatal2 kat leher tu...

caliph shuriken said...

bau mmg x best tapi rasa sedap.. sy minum dulu brand lain, huh...

mama aini said...

ehem aby..mama pun minum jus manggis..`xango`..yg ni masam2 sikit..banyak khasiat manggis ni..skrg ni manggis dah mahal harganya..syukur alhamdulillah aty dah bertambah ok bila minum jus ni..

wan nurul hezrina said...

sofia skang nie terkawal eczema nyer.tapi kalau peluh mmg garu.nak2 bawah leher2.tapi dulu lagi dasyat dia garu.semua tempat pelipat merah teruk.panas kita tgk.tapi a=skang ok.cumanya bawah leher kadang2 kalau tak kena cara adalah merah2 cket

herbalvillage said...

salaam..
sori mencelah, Jus Manggis memang antara minuman kesihatan terbaik, kalau nak yang lagi murah + berkualiti boleh cuba Jus Manggis OSTEEN, milik 100% Muslim + kajian bersama USM sejak 2006 lagi, kalau berminat bleh klik ke www.osteen.com.my TQ ALL

rizal rejab said...

salaam..
sori mencelah, Jus Manggis memang antara minuman kesihatan terbaik, kalau nak yang lagi murah + berkualiti boleh cuba Jus Manggis OSTEEN, milik 100% Muslim + kajian bersama USM sejak 2006 lagi, kalau berminat bleh klik ke www.osteen.com.my TQ ALL

.: iEyLa :. said...

ooo..really kak??
nak try jgkla.. :)

syaliae said...

Salam, jus manggis Shamelin tu dah xde di pasaran.

Cuba check Jus Manggis Ostania kat mudah.my 3 botol RM105 je...