Tabung Maya Puteriku :P

Tuesday, February 21, 2012

Tulun! Tulun! Kebakaran (LIVE : Video Amatur)

Salam....

Baru je terjadi betul2 depan rumah kitaorg kat Pdn Jaya ni. Sampai la ni, kebakaran masih lagi belum dapat dipadamkan walapun dengan bantuan 4 buah lori Bomba. lama betul, dkat 1/2 jam dah ni....






Di bawah ni, video masa diawal2 kejadian. skang ni operasi menyelamat di tgkt 2 dan 3 sedang dijalankan  dengan menggunakan tangga.



Update : berdasarkan temuramah rambang yg dilakukan oleh penulis *sila jgn gelak* punca kebakaran adalah disebabkan litar pintas akibat kerosakan pendawaian aircond di premis tersebut. Tiada kes kehilangan nyawa dilaporkan. Api hanya dapat dipadamkan sepenuhnya setelah pihak bomba bertungkus lumus selama +-2jam. Sekian :D

16 comments:

el said...

depan umah ko ke abby
hope xde mangsa kebakaran

Ummi said...

oo..belum ade gambar ye kak?

wan nurul hezrina said...

alamak aii takutnya.kalau kena kat umah kita mcm mana ek?ada alarmkan??

Izan Ishak said...

seramnya kak...lagi2 bila jadi depan mata camtu... harap2lah takde kemalangan jiwa ye.

Melati Qistyna's Mummy said...

El : aah, x tau g Ada ke x, mb xde kot, sbb aku tgk xde ambulan


Ummi : dah Ada dh kin...heheheh


Wan Nurul : mmg takut, first nak amik pic pon tgn gigil...heee


Izan Ishak : mmg seram, ni dh 1jam Lebih, api masih blom dipadam sepenuhnya, asap still Ada lg....

Mak Lagenda said...

Harap2 tak ada la org dlm rumah tu..

zulkbo said...

salam..
takutnya tengok..harapan
semua orang selamatlah dalam
kebakaran tu kan..?

Cik Ina Do Do Cheng said...

nasib baik rumah ko tak de apa-apa, risau gak duk rumh tinggi, apa-apa pun kena lebih berhati-hti , kalau keluar rumah pastikan semua suis bertutup, cam mak nenek bebelkan cik ina ni : )

Noraim said...

uish, ada yg terperangkap dlm rumah ke kak?

Melati Qistyna's Mummy said...

mak : org dh kuor awal2 mak... heeee


zulkbo : wsalam... aah mmg takut pon, beso apinya... stakat ni mmg xde yg cedera


cik ina : time kasih cik ina...hehehe. mmg selalu nka kuor umah berkali2 dokcek, dh jd mcm satu penyakit plak...hehehe


noraim : stakat yg akak tau ni xde lak.. :)

bdk johor said...

Habis lar jugak rumah yg kat atas tu. Mesti terbakar jugak.

Bagus lar wartawan ni. Besok boleh datang opis sain kontrak eh.
Hehehe

mama aini said...

salam abby..maaf ya baru arini mama lawat abby..faham2 jelah org lemau cam mama ni..ehem, mujur tiada kemalangan jiwa kan ..ehem abby blh jadi wartawan tu.. :)

Dabel Aa said...

kalah karam sigh walia ni kak hahahhaa

Melati Qistyna's Mummy said...

bdk johor : aah, umah kiri kana, atas bawah kena beb... huhuhu

wa dh ade kontrak ngan tibitigabelas... ahahaha


Mama Aini : xpe ma, harap mama bertambah sihat yea...

keh3x... boleh ke ma... hahahah


Dabel Aa : karam singh walia tu belajo ngan akak maghin... muahahaha

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam.
bahayanya kak..huhu.akibat litar pintas blh buat nyawa terkorban kan?silap2 satu block terkorban klu lambat bertindak

Melati Qistyna's Mummy said...

betul tu, tp kdg2 malang ni x berbau, kalau pendawaian bocor kat atas siling cemana tu, bkn kita boleh nmpk kan?