Tabung Maya Puteriku :P

Wednesday, February 22, 2012

Gula2 DUIT2 ...... :D

Salam....

sapa penah makan gula2 nie *sila angkat kebod*
ni antara gula2 peberet masa kekecik dulu selain dari gula2 udang

teringat zaman sekolah2 dulu, beli satu mmg x cukup...huhuhuh *kamu org suka tak*

yang ni plak gula2 udang yg kwn hb bagi.... yg lelain dh selamat dihadam.. tinggal yang ni je... :P
bungkusan pon dah maju skang nih... heeee

13 comments:

Nyue said...

nyue pernah mkn...zaman kecik plus time kanak2 dlu2...dh xjumpe dh gula2 nie...he3

el said...

dua tu mmg febret aku..gula2 udang tu aku mkn sekali ngan plastik2 tu....

ni yg nk kena carik ni hehe

kakngah said...

haw flakes - buak kek kukus sodap tu.. nak gugel resepi jap la..

Mak Lagenda said...

Kita seabad yg sama abby, so x leh arr nak tipu kata x pernah makan kan..hak hak hak

Kalo x, nak gak mak feeling muda mudi konon2 x pernah makan ;p

Gula2 udang tu mak suka!! Suka gak mkn plastik agar2nya tuh

Noraim said...

sy pernah! yg atas tu sy panggil *gambe* sila baca ikut dialek kelantan. hihi.

yg kedua tu suka makan mcm plastik lembut kat dlm tu. hehe. sedap!

izan mama mia said...

ish...teringat masa dulu-dulu pernah makan yang gambar no 1 tu...sedap kan...sekarang...dah lama tak merasa dah...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

asam duit ada byk lg kat umah ni.nak wat kek tak sempat pun..huhu.tp saya suka gula udang yg bwh tu.kadang2 sampul dia takda gmbr udang lah skrg ni..haha

kakchik@ella said...

dua2 kc mkn masa keick2 dulu. Nostalgia sungguh la abby. hihihi.

Adry@Daun said...

Saya biasa mkn waktu kecik2 dulu. Tmpt kami ia dipanggil dgn nama coklat gambir. Rasa masam2 manis. Beli seposen satu bgksn, dpt byk keping kat dlm pack tu.

Melati Qistyna's Mummy said...

Nyue : samala kita, skang ni x penah lak jumpa kat kedai...


EL : aah, syiok oh mkn ngan pelastik dia, kalau buang x besh kan...hehehehe


kakngah : owh nama glemer nyer cenggitu ek, nanti anto sefinggan yek... :P


Mak Lagenda : buleh yo felin2 mudo, org buek2 x pasan...muahahahaha

betul tu, mkn ngan pelastik best :)


Noraim : ramai ropanye yg penah mkn, hehehehe


izan mama mia : mmg sedap, masam2 manis kehidupan :D


Lydia : huish, import dr Malaysia ke mmg ada jual kat Qatar dear... jeles 18kali neh... ahahahaha


KCE : mmg nostalgia, xlama g buleh masuk muzium jd brg antik kot sbb dh xde org buat dah...ahahaha


Adry : ehehehe, skang ni kalau ada x dapat dh kot seposen :P

♛ Nazirah a.k.a Naz ♛ said...

suke gula2 duit..dulu time sekolah,belanja sikit je..dpt beli yg ni 10sen satu pon cukup la..skrg kalo beli,tak cukup 1..sekali ngap je 1 nih

Acik Erna said...

acik tak kata gula2..acik panggil asam ni..sebab ada rasa masam2 sikit kan.

mama aini said...

ehem..abby mama pun makan gula2 tu masa mama kecil dulu..hikk2x..skrg susah nak jumpa gula2x..