Tabung Maya Puteriku :P

Wednesday, February 16, 2011

Minggu Udang Sedunia.. :P

Salam........

korang dh makan tghari ker ? mesti dah kan ? ehehee
apa menu hari ni ?
ada org suke mamak, ada plak yg suka lauk kampung....
bagi ai, Aiman x kesah *pinjam nama ank Kakchik sat :P

kali ni saje je nk share menu tghari kitaorg...
hari tu kan jenuh dok mancing udang kt Tesco kan
so minggu ni asyik menu udang je la...huhuhu, sabo je la....
hr tu beli byk nau, yg mkn nyer me n gurl jer *hubby xleh makan, alergik...huhuhu
gurl pon leh mkn skit2 jer... :)

so, memandangkan korg dh kenyang kan.... xpe la kan gambau ni di tayang...muahahaa


ni sambal udang sempena Maulidur Rasul... :P
*Sila abaikan pic yg syomot tu, dh mkn br ingat nk snap....hehehee

nak buat nyer pon senang jer....
b.putih, merah, halia, cili kering [ikut suka] & belacan cket [blend jer]
pastu grg bahan blend tu smpi masak, masuk udang, perasakan dgn garam & gula....siap :P


yang ni plak, menu tghari td.... udang masak lemak takdak cili api.....tehehehe
gurl nak numpang kan, terpaksa la buat tak boh cili......
ada kentang, kucampak jer kt dlm skali...muehehee
dh selamat masuk kt perut kitaorg dh pun....

gurl kata 'Mummy, yg masak kuning ni sedap, yg merah tu aty x suke'
nape ?
sbb yg merah tu pedas la.... aty xleh makan...

huhuhu, sian dia, smlm teringin nak mkn udang, mummy basuh yang masak sambal ngan air pun still kepedasan dia... :P

12 comments:

Ieda Al-Habsyi said...

sedapnyer udang tapi ieda alergic le, takleh mkn, nnt gatei2, heheh :)
BAKAT TERPENDAM LISA SURIHANI, ADA KAU TAU?

mr.curly said...

uihh udang kalu wat masak tempoyak pun bess woo..pergh!!!smpai jilat ketiak tuu..hikhik

noraim said...

perghh! akak saje jek kan tunjuk sini. hukhuk. sy suka udang tp alah dekat udang. hukhuk.

Melati Qistyna's Mummy said...

Ieda : huhuhu, sian nyer, xpe, kalau nk makan gak, siap2 kan terus ubat alergik tuh...hehehe

Melati Qistyna's Mummy said...

mr curly : errr... boleh ker, x penah lak try...kang keracunan lak wa...hahaaha

Melati Qistyna's Mummy said...

noraim : ehehe... ramai gak ye yg alah ngan si janggut neh :P

eni osman said...

salam...wah sedapnya..mmg hari udang sedunia...tapi semenjak dua menjak ni tak berapa nak boleh makan...allergik..hubby pula gout...anak yg sulung pula ekzema...he he...jadi resepi udang tu jarang jarang atau kadang kadang saja...

Melati Qistyna's Mummy said...

Eni Osman : ehehe, anak kita pon eczema gak, bg dia skit2 jer, hb pon xleh makan, hb suh kita je makan...muahahaha

Puanbee said...

sodap nyer...diet diet diet huhuhukss

el said...

hahahah hari udang sedunia...
udang kalo simpan lm2 x sedap lak mkn tawar kan..huhuhuhu
sedap lak tgk sambal udang tu :)

ct N honey said...

saya klu msk udang,semua ahli keluarga berselera mkn...mmmm.sedapnya.nak msak lauk udanglah hari ni.

kakchik@ella said...

saya pencinta udang .. nak jugak udang tu. huhu ..