Tabung Maya Puteriku :P

Tuesday, February 8, 2011

Hobi Baru :P

Salam.......

fuhh, penat betol la badan sejak balik dr Kelantan nih...huhuhu
blog pon dah bersawang..... nak menaip pon x larat....muahahah

pagi td lepas antar si gurl ke sekolah, terus balik umah....
bekpes sat, pastu teringat ada balance tanah dr umah lama...
so apa lagi... bercucuk bertanam la kita...heheheh

kt umah lama dl ada gak pokok tak bunga, tp sume nyer kematian...muahahah
so mcm malas lak nak mula balik, tp semenjak 2 menjak dh free ni kan... nak la kena cari benda baru yang boleh di buat.... xde la dok melanguk jer tgk tv...huhuhu



raya cina aritu pun hubby ada beli pokok baru....
so pindahkan pokok tu kt pasu yg lebih besar, yang pasu kecik plak tanam ngan money plant....
tinggal kt rumah yang xde tanah ni payah sket nak tanam byk2..... so, sikit ni pun jadi la.....
harap2 tumbuh segar bugar....... sbb tgn kita ni panas, kalau tanam apa2 pon mesti mati.....huhuhu
so ni la pic pokok yang diletakkan di umah sekangkang kera tuh....heheheheh

14 comments:

zahirian said...

alalala comeynye pokok..

el said...

rajin gak hang no berkebun hehehehe
kalo aku beli dah siap jek xde ms la nak buat tu semua hahahahaha tp elok gak buang lelemak dlm badan ate kita ni jarang bersenam ye dak...
rajin2 lah bercakap ngan pokok2 tu
mcm: haiiii slmt pagi pokok...lawa awak rini...gerenti x mati punya :)

Melati Qistyna's Mummy said...

zahirian : yela kin, kena la yg tomei2 jer, umah xdak tangga kan :P

Melati Qistyna's Mummy said...

el : hahaha, tu boleh panggey berkebun ke el, lom sempat nk bako lemak nyer, dh siap....hahahaha

Hanis Azla said...

cantik pokok2 dia.. akak pun jenis tangan panas juga.. klu tanam apa pun semuanya tak menjadi..

kakchik@ella said...

KC pun suka pokok. tgk dia membesar hati rasa sungguh seronok. hihi ..

Lagenda said...

Hohohoh..mak ni kan abby, menda ni la menda yg paling mak MALEH buat!!

Maunya matik je pokok2 ni kang! Kehekehkeh...

mr.curly said...

ish3, ni mesti kes tgn xbedung ni..hikhik..kalu setakat tanam je tp xdisiram mmgle mati dibuek ehh..cam pepatah org yg dh kawen tu " pas dibajak haruslah disiram"...ngerti!!!..hehe

Melati Qistyna's Mummy said...

Hanis : aah la kak, kite pon sama, harap2 yg ni terus membesar la :P

Melati Qistyna's Mummy said...

kakchik : hmmm, tu la tgk org tanam teringin sgt, tp slalu mati jer....huhuhu

Melati Qistyna's Mummy said...

Lagenda : muahahah... nmpk nyer byk gak spesis org ek, tanam ape pon xmau idup :P

Melati Qistyna's Mummy said...

mr curly : huaaa... ape kena mengena ngan tgn den x bedung lak...huhuhu

pandai lu berperibahasa org kawen kan :P

gnesop.com said...

sop pun suka berkebun..

Melati Qistyna's Mummy said...

gnesop : yeke, best kan tgk dorg membesar :P