Tabung Maya Puteriku :P

Saturday, September 18, 2010

Siapa Yang Buduh?

Ada ke nak diturunkan pembiayaan ke atas pembelian rumah dari 90% ke 80%. Apa takde otak ke BNM? bak kata Hubby(HB) kite. Dia orang ni saje nak bagi orang kaya terus kaya, yang miskin dok bawah jambatan. Yang kaya, leh beli rumah 5-6 biji buat pelaburan, lepas 10 tahun jual le dengan harga tinggi, bukannya dia org duduk pun. Yang miskin jangan la harap nak tumpang senang. Harapan HB kite sambil dia isap rokok LM dia tadi ialah, mintak2 la yang empunya idea ni mati kene sambar petir, ke bakar ke, pastu tulang dia dihanyutkan skali kat sungai klang. So berbalik kepada tajuk di atas "Sape yang Buduh?"

Petikan asal Metro

7 comments:

Lagenda said...

Err..sape yek yg buduh?? mak pun tatau!

Melati Qistyna's Mummy said...

lagenda : hehe, tu la mak, ade ke BNM nk wat cenggitu...huhu

dnobiz said...

ramai yang tak bersetuju, dan mungkin ini takan berlaku,..
kekadan terpikir gak apa yang mereka pikir sebenarnya????

Melati Qistyna's Mummy said...

dnobiz : tu la pasal, cmna ngan org yg berpendapatan sederhana & rendah, xtau la ape agenda kt pale dorg....

ASSOYFINGER67 said...

depa saja nak bagi org tu kaya...kita jugak yg sussah!!!

Melati Qistyna's Mummy said...

Assoy : huh, betul tu... nak nyusahkan rakyat marhaen....

najib said...

usah bimbang,harian metro hari ini sudah diterangkan,kerajaan tidak berhasrat menurunkan kadar pinjaman/Kadar itu kekal sehingga 90% hanya bagi pembeli KALI PERTAMA DAN KEDUA saja.Cadangan mengurangkan itu hanya untuk pembeli kali KETIGA DAN KEEMPAT.cubalah fikirkan rumah satu hak asasi.kalau beli sampai 2,mungkin munasabah iyelah untuk makbapak ke atau pelaburan,akan tetapi kalau sampai 3,4,5 itu maknanya mencari untung.