Tabung Maya Puteriku :P

Tuesday, August 31, 2010

Perompak Tanda pada Rumah Sebelum Buat Kerja


Salam.....

selamat hr merdeka yg ke 53..... :)

td ms BW terbaca 1 artikel, 'Perompak Tanda pada Rumah Sebelum Buat Kerja' kt blog neh.. so, sempena hari raya yg bakal menjelma x lama lg... sama2 la kita berjaga2 :)

Ini adalah tanda-tanda yang mungkin digunakan untuk buat simbol/tanda/remark pada rumah yang dijadikan sasaran mereka.

Makna simbol:
  • [+] atau [-] bemaksud pemilik tidak di rumah di siang hari/malam
  • [Θ] bermaksud tinggal sendirian atau menyewa
  • [...] bermaksud tinggal 3 orang ahli keluarga
  • [√] rumah pernah dirompak sebelum ini
  • [*] bermaksud sasaran
  • [X] bermaksud bukan sasaran, tidak selamat
Kalau ada tanda-tanda pelik pada dinding atau mana-mana bahagian rumah anda baik laporkan kepada polis sebab kes ini telah pun diberitakan dalam akhbar tempatan berbahasa Cina. nk bc lanjut klik link neh :P


abessss

12 comments:

Puteri Dyla Qistina said...

Ya Allah terkejutnya ..

Teima kasih atas info ni. Sangat membantu. Skrg juga mahu p jalan2 di laman rumah.

kerangRebus said...

hah?betul ke simbol ni...wah2..planning baek pnuye la prompak2 neh ek...ish

Melati Qistyna's Mummy said...

Puteri : hehe, sekadar berkongsi... :P

Melati Qistyna's Mummy said...

hehe, tu la bijak tol la perompak jaman skang :P .... lau dorg guna ke arah kebaikkan kan elok...

mr.curly said...

perompak2 tu mmg dh mlampau le.. mntak2 kite sume selamat ..

Kie-yu said...

mekaseh backlink ke R4T
hee :D

Melati Qistyna's Mummy said...

mr. curly : tu la pasal, bijak x bertempat :P

Melati Qistyna's Mummy said...

Kie-Yu : sesama... :) sharing is caring...

p/s : kalau la perompak2 tu bc blog kan [hade ke] hrp2 la dorg tu insappp :P

amira zakiah said...

time2 nak raya nie laa operasi dorang makin mantap....perompak pun nak beli baju raya jugak

Melati Qistyna's Mummy said...

Amira : huhu, jgn la cr duit nk beli bj raya ank2 dgn cara ni....

zalizalu said...

mak oi... perompak pon dah konsisten skang.. :P

Melati Qistyna's Mummy said...

hehe, tu la salahgunakan akal yg ade :P